دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
محفل دختران

حوزه/ محفل هفتگی مشکات الکریمه در آستانه سالروز ورود پر خیر برکت حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم میزبان دورهمی صمیمانه تبیین هویت دخترانه فاطمی براساس سیره و سبک زندگی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت در آستانه ایام معصومیه و سالروز ورود پر خیر برکت بانوی کرامت به شهر مقدس قم میزبان یک دورهمی و گپ و گفت صمیمانه دخترانه با محوریت هویت دخترانه فاطمی به استناد سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) بود.

در این محفل صمیمانه که با حضور بیش از ۲۰۰ دختر گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال برگزار شد، دختران حاضر در جلسه با حضور خانم حیدری، استاد حوزه خواهران و دکترای الهیات با معارف سبک زندگی فاطمی آشنا شدند.

حیدری با تبیین ابعاد هویت دخترانه براساس سیره حضرت معصومه(س) مهم‌ترین شاخصه‌های زیست دخترانه حضرت فاطمه معصومه(س) و ابعاد و اهداف شخصیتی این بانوی عظیم الشان را در این محفل هفتگی برای حاضران تبیین کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه هویت همان تصویر ثابت و مستمری است که هر شخص از خودش به دیگران عرضه می کند، گفت: هدف گذاری یکی از مهم‌ترین عناصری است که در مبحث هویت موجب موفقیت فرد در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: شخصی که می‌خواهد در مسیر موفقیت گام بردارد باید تصویر شخصیتی مثبتی از هویت خود به دیگران عرضه کند تا بتواند موفق شود؛ زیرا تصویر شخصیتی منفی مهم‌ترین عامل نرسیدن به اهداف است.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: تصویر ما از خودمان، تصویر شخصیتی ما در نزد دیگران و ایرادهایی که در هویت شخصیتی خود از آن آگاهی نداریم و دیگران به آن آگاه هستند، نقاط ضعف و قوت در شخصیت خود آگاه هستیم و نمی خواهیم دیگران از این نقاط ضعف مطلع شوند و نقاط ضعف و قوتی که در هویت شخصیتی ماست که نه ما و نه دیگران نسبت به آن آگاهی ندارند چهار بخش مهم از هویت شخصیتی ما را شکل می‌دهند.

حیدری با اشاره به اینکه تعیین هدف موجب می‌شود که شخص نقاط ضعف خود را اصلاح کرده و نقاط قوت خود را تقویت کند، ادامه داد: تعیین هدف موجب می‌شود، شخص خود را براساس همان اهدافی که دارد تغییر دهد چراکه شخص نمی‌تواند در دراز مدت به لحاظ هویتی ظاهرسازی کند زیرا انسان در درازمدت هرچند که بخواهد ضعف‌های شخصیتی خود را پنهان کند امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل است که روایت‌ها تأکید دارند برای شناخت افراد با آنها به سفر بروید، گفت: سختی‌های مسیر سفر موجب می‌شود که فرد هویت و شخصیت حقیقی خود را بروز دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: دوره نوجوانی دوره حساسی است و برای اینکه شخص بتواند در آینده موفقیت‌های زیادی را کسب کند باید با هدف‌گذاری از همین دوره هویت خود را در جهت اهداف مثبت خود براساس دین و سیره اهل بیت تنظیم کند تا بتواند در آینده موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ اداره فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت همزمان با ایام معصومیه برنامه‌های متنوعی را برای دختران نوجوان و جوان تدارک دیده است و دختران نوجوان و جوان با مراجعه به سایت آستان مهر و یا کانال ایتا آستان مهر به نشانی @astanehmehr می‌توانند از این برنامه‌ها کسب آگاهی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha